Monster v Německu útočí, k Mega přidává Punch Baller's Blend!

Článek o novém Monsteru Mega s 553ml obsahem a twist topem se ani nestihla ohřát na výsluní a už jí zastiňuje novinka jiná! Monster totiž v noci provedl úpravy na svých stránkách pro jednotlivé státy a spolu s přidáním zmiňovaného Mega tak prozradil i další blížící se novinky! Evidentně tak chce zvrátit propad na trhu.
Další novinkou se stává, a to hodně překvapivě, Monster Punch Baller's Blend, který se tak vůbec poprvé podívá mimo americký kontinent! Samozřejmostí je klasický 500ml obsah. Pokud přemýšlíte, proč dorazí zrovna bývalý Dub, tak pro vás máme jednoduchou odpověď – Monster reaguje na velký úspěch Fruit Punche od Rockstaru.
Spolu s Monsterem Mega a Baller's Blendem se na zdejším trhu začnou objevovat také upravené plechovky Rehabu Lemonade a Green Tea, které jsou v nabídce již nějakou dobu a nyní přijdou s první viditelnější změnou, když se na plechovce po vzoru amerických verzí objeví nápis Iced Tea. Plechovka už je sice vyrobena (viz můj instagram), ale oficiálně má být až v dubnu, kdy nahradí jinou méně prodávanou variantu. Tak uvidíme…
English: All new Monster Punch Baller's Blend (500ml) for Deutschland! And the Mega Monster 553ml with twist top from tommorow on official picture.
Mega Monster 553ml twist top v Německu, a co 573ml XL pro ČR!?

Monster opět něco vymyslel a ač jsme o tom měli nějaké zprávy, nakonec nás to stejně jako v případě XG dost překvapilo. Proč? Protože se to objevilo jinde, s jiným názvem, obsahem a bůhvíčím ještě. V Německu se totiž dnes objevil Mega Monster o objemu 553ml a twist topem známým z No Fearu. Fotku máme od Energipedia.de (thx Kevin!) a říkáme si, k čemu je to vlastně dobré? 53ml navíc? twist top? Nebo hlavně plech do sbírky?
Správně je kombinace všech 3 variant. 53ml navíc vás nezabije, ale furt je to lepší, než o 15ml méně (klasické půllitry s twistem mají 485ml) a tak na to Monster vlastně vyzrál, nabídl téměř největší plechovku v Evropě (568ml se občas objevuje, ale jsou to nezajímavé značky jako Booster apod.), twist top a zajímavý plech do sbírky.
Myslíte si, že to v Německu končí? My to vidíme na opak. Pamatujete na návrh české verze plechovky XG? A co takhle XL? No, i tenhle návrh přímo pro Monster se nám dostal do rukou – 568ml a název XL. Popravdě jsme čekali právě přejmenování na Mega, ale po XGčku člověk nemohl vědět, jak to vlastně dopadne. Takže hurá pro Mega do Německa a kdo ví, časem třeba i do krámu za rohem. Nebo pro XL?
English: Mega Monster is in Europe! 553ml can with twist top is available in Germany now. + We have image of Monster Energy XL – it's just work in progress version of twist top can, 568ml for Czech = Not in sale yet and we have no idea, when it will be. I expect that we got same Mega as Germany and XL will be forgotten. We will see.
All i need - Zajímavý drink na bázi zeleného čaje se superovocem

Dnes tu máme na proklepnutí nový nápoj pocházející z Rakouska, který se nově začíná prodávat také v ČR. Další informace, než které se dočtete v následující ochutnávce i možnost objednání za příjemných 29,90.-, naleznete na allineed.cz Jedná se ovšem o dost odlišný nápoj – bez sladidel, taurinu, konzervantů, umělých barviv… = přírodní energetický nápoj založený na bázi teinu. Vychladit, otevřít a jdeme na to:
All i need – 100% přírodní nápoj na bázi zeleného čaje naštěstí nechutná jako jiné jemu podobné. Vyrábí se sice ze zelených listů čaje Sencha, ale chuť doprovází dva druhy superovoce – Aronie a Acai, které ještě doplňuje zázvor s jasmínem. Sladkou chuť nevytváří cukr, nýbrž biologická šťáva z agáve. Nabízí tedy opravdu vše, co potřebujete (all i need) k regeneraci těla. Otázkou pořád zůstává, jak vlastně chutná.
Jak už jsem naznačil, tak naštěstí chutná jinak, než jiné drinky na bázi zeleného čaje. Ty totiž moc nemusím, jenže v All i need je jen na pozadí, protože jej v celkové chuti přebíjí mix zmíněných ovocných prvků. Při pití sice poznáte, že není slazen cukry, ale zároveň není zkažený umělými sladidly. Těžko jej posuzovat mezi klasickými energiťáky, pokud vám ovšem chutnají podobné nápoje na čistě přírodní / bio bázi, pak je all i need právě pro vás.
Burn Berry novinkou v Polsku. Dorazí do ČR v PETce?

U nás stále bída střídaná nouzí, v některých jiných zemích ale celkem přijatelný opak. Takhle ve zkratce můžeme označit Burn, který v sousedním Polsku opět přidává novou příchuť. K původnímu originálu a tropicalu se přidal Blue Refresh, který jsme odhalili naprostou náhodou na nákupech. Pak se začalo laborovat s pet lahvemi, ale posléze se vše vrátilo do starých kolejí a Polsku vládnou 250ml plechovky Burnu i nadále.
Nyní se ovšem na polském trhu objevuje další novinka a to 250ková plechovka známé příchutě Burn Berry (prodávaný také jako Relentless Berry). Novinka je blízko a můžeme si jej pořídit blíže než v Maďarsku, takže super. Jenže cz/sk trh má k tomu polskému blízko. Sice máme jen PETky, na kterých je právě i polština, ale příchutě vesměs stejné. Jen zatím poslední naší novince, Lemon Ice, se zatím do sousední země moc nechce. Přesto nás okamžitě napadla myšlenka, že by se Berry mohl nyní podívat také k nám. I když jen v PETce.
Photo: Kolekcja energy puszek Łukasza, thx!
Hysterie kolem energy drinků roste. Zákon (18+) ale nepomůže

Nova z toho opět udělala haló, ale není to jen o téhle televizi a jejím portálu TN.cz. S podobným názorem přichází čím dál tím více lidí, i proto a právě proto už se zajímá vláda a začíná připravovat zákon, který by povolil prodej energetických nápojů až od 18 let. Teď je ovšem otázka, jestli to něčemu pomůže. Proč? Úmrtí ve spojení s ED je opravdu málo, procentuální podíl vůči spotřebě je mnohem menší než u piva či alkoholu obecně. P.S.: Tento článek píšeme se vší úctou k zesnulému mladíkovi, ale komentovat nastalou situaci prostě musíme…
Nutno zvýraznit ono „ve spojení s ED“, protože málokdy lze prokázat, že zabíjel právě energy drink. To je také případ aktuálního úmrtí v ČR – nezletilý chlapec zemřel poté, co zkonzumoval 20!!! energetických nápojů s vodkou. Všichni samozřejmě slyší „energy drink“, chtějí ho zakázat a úplně vypouští nesmyslné množství a především „nezletilý“ a „vodka“. Blbě vám bude i když rychle vypijete 5 litrů čisté vody, takže nalít do sebe 5 litrů energy drinku a 20 panáků vodky, je prostě naprostá blbost a šílenost, jenž se rovná hazardování se životem.
Hazard je to prostě tak jako tak a je úplně jedno, jestli bude existovat zákon omezující prodej nezletilým. Ten by měl znít tak, že by se do 18 let neměl dát koupit jakýkoli nápoj s obsahem kofeinu vyšším než 150mg/litr. A jak asi všichni dobře víme, energiťáky mají většinou horní povolenou hranici, tedy 320mg/litr. Nechci obhajovat mladistvé, ale zákon ničemu nepomůže. Proč se média nesoustředí na to, že se mladík podle zákona vlastně vůbec neměl dostat k alkoholu, natož aby vypil 20 panáků vodky? Dostal se k alkoholu a cigaretám, k energiťákům by se dostal také. Rodiče zákon podporují, asi proto aby měli o něco lehčí výchovu!?
Problém se měl hledat jinde, jenže energy drinky jsou aktuální téma, které přinese návštěvnost víc, než že se někdo upil alkoholem. „Takovejch už tu bylo, teď musíme profláknout ty zlý energiťáky“, jako bych slyšel z redakcí médií až k sobě domů. Mladík nezemřel na energy drinky, zemřel při pokusu o sebevraždu. Energy drink totiž utlumuje projevy opilosti, dotyčný se bavil a nepoznal, kdy má dost. Jenže dost už dávno měl. Normálně by 20 panáků vodky nedal a (možná) by to bylo v pohodě. Takhle jen naopak přiživil ty, kdož podporují nesmyslný zákon, který stejně ničemu nepomůže. Vždyť 18+ zákony jde lehce porušit už třeba v 10 letech…
Kofola opět zkouší novou příchuť. Tentokrát bude ovocná

Kofola dlouhá léta znamenala pouze klasickou verzi, až se před 10 lety objevila Kofola Citrus. Od té doby zkouší různé varianty, některé jako pevnou příchuť, jindy např. jako vánoční limitovanou edici nebo exkluzivitku pro Lidl. Díky tomu jsme ochutnali skořicovou, bez cukru, barborkovou, hvězdičkovou (granátové jablko+vanilka), višňovou, extra bylinkovou, festivalovou (guave), s guaranou, vanilkovou a marcipánovou. A teď bude nová ovocná!
Kofola Meruňková se představí v 0,5l pet lahvi a o příchuti evidentně nemusíme říkat více – prostě klasická Kofola s přidanou chutí meruňek. Popravdě bych z Moravy čekal spíše švestkovou, ale prý se loni neurodilo a bylo málo i na slivovici To byl samozřejmě vtip. Uvidíme jaká Kofola Meruňková bude, snad brzy ochutnáme
Lidl odpovídá na edice Red Bullu => 3 nové příchutě Freeway Up

Red Bull se svojí trojicí barevných edic zřejmě dost hlodá červíčka v přímé i nepřímé konkurenci. A jestli Lidl potřeboval v Polsku odpovědět na úspěšná a oblíbená mojita apod, v Rakousku zase musí odpovědět na Red Bull. To už před delší dobou zjistil Interspar, když představil svojí barevnou trojicí značky S-Budget o naprosto stejných příchutích. Před pár dny se přidal také Lidl, který rozšířil nabídku svých energy drinků Freeway Up.
Na rakouském trhu je tak nová trojice Freeway Up (dříve Mixxed Up) Juicy. Jejich design je stejný, jako na známých Mixxed Up Guave a Apple. Novinky jsou ovšem menší a nabízí tak 250ml klasiku. Představování příchutí je vzhledem ke kopírování Red Bullu trochu zbytečné – logicky je to opět limetka, brusinka a borůvka. V Rakousku jsou běžným produktem, jestli se podívají do ČR/SR alespoň jako limitka zatím není jasné.
Rockstar v USA zkouší zlatou střední cestu => 355ml plechovky

Rockstar celosvětově jede spíše v 500ml, resp. 473ml, plechovkách. Ale občas se najdou výjimky – ve Španělsku byly dlouhá léta 355ml, Polsko s Rakouskem zase jede spíše ve 250kách. Malé 250ml plechovky se dají sehnat i v Americe, kde se ovšem rozdávají jen na promo akcích a do běžného prodeje se vůbec nedostávají. Jenže právě za oceánem se teď rozhodli, že u některých příchutí zkusí „zlatou střední cestu“ – 355ml.
Rockstar představuje 3 varianty, které zkusí prodávat ve 355ce – Original ve starém dobrém designu bez jakékoli grafiky na pozadí, hodně oblíbený Punched Fruit Punch a překvapivě také bílý Pure Zero Silver Ice. Ano, tyhle se dají sehnat i v 710ml termosce a Rockstar teď nabídne poloviční obsah. Do sbírky rozhodně zajímavé
English: All new 355ml (12oz) Rockstar cans for USA – Original, Punched Fruit Punch and Pure Zero Silver Ice!
Monster The Doctor do března jen ve 2 řetězcích, už není limitkou!

Dost často se nás ptáte, jak to s tím Monsterem The Doctor alá VR46kou vlastně je. Kde se dá vlastně sehnat? Proč se dá sehnat jen někde? Je pořád limitkou? Na to všechno vám rádi odpovíme: Pro Monster The Doctor musíte vyrazit do řetězce obchodů Tesco, kde je teď dost často za 29.90,–, nebo na čerpačky Agip. Tam jej bohužel mají za rovných 45 korun s tím, že při koupi 2 kusů je cena jednoho 39 Kč…
Tesco a Agip jsou mají až do konce února exkluzivitu na novinku a tak jej jinde neseženete. V březnu se pak spustí prodej přes všechny možné distribuční kanály a konečně se bude dát koupit všude tam, kde mají Monster. To už možná částečně odpovídá na otázku o limitce, ale přesto to napíšeme také oficiálně – Monster během konference prozradil, že se Doctor prodává v Evropě více, jak Assault, Ripper, Khaos… Vlastně je 2. nejprodávanější verzí po Originálu. Monster je spokojen a z Doctora se stává pevný produkt v jeho nabídce!
Rockstar Roastedy v Kanadě mění design, vypadají jako Almondy

Že kanadský Rockstar dokáže překvapit už víme. Pro tenhle trh prostě můžou vypadat plechovky úplně jinak. Důkazem jsou Punchedy v černé barvě s odlišující barvou (imho tak vypadají suprově) i Sparklingy v klasickém vzhledu, které mají do USA originálů setsakra daleko. A teď přichází řada na Roastedy… V podstatě jsem tenhle obrázek docela dlouho přehlížel, až jsem si konečně všimnul, že tohle nejsou Almond Milky z USA!
Vzhled kávových Roastedů je v Kanadě aktuálně naprosto stejný jako v Americe, kde se navíc nabízí bezlaktózové Roastedy with Almond milk s odlišným designem. Ty se do Kanady nechystají, tak proč na klasické Roastedy nehodit nový design, že jo? Vzniká trochu paradoxní situace, protože když si jej v USA koupí člověk s alergií na laktózu, tak v Kanadě padne za vlast, protože ve stejném obalu kupuje úplně jiný produkt.
English: New design of Rockstar Roasted for Canada. Yes, you know this design as Roasted with Almond milk from USA. But these are not with almond milk, just redesign of old canadian Roasted Caffe Mocha, Caffe Latte and Light Vanilla. Interesting, isn't it?
Watt chystá jarní limitku s graffiti, známe její příchuť!

Watt se nám téměř po roce opět rozhodl pro nějakou zajímavou příchuť a rovnou i nějaký ten pěkný plech. Ke klasických příchutím Original, Natura, Light a Isotonic se přidal Cherry a loni také jablečno-hrušková limitka. A letos? Plechovka je zatím ve vývoji, ale můžeme se podívat na 3D návrh. Ten odhaluje také samotnou příchuť „Pineberry + Guava“. Guavu zná každý, Pineberry jsou tzv. bílé jahody, které chutnají po… ananasu ;)
New Watt „Graffiti“ Limited Edition with Pineberry+Guava flavour.
Kde koupit Seraf? Mapka prodejních míst + internetový prodej!

Loňská novinka v podobě výborného Serafu si již stihla získat srdce celé řady sběratelů i běžných pijanů. V nedávné anketě Energy Drinky roku 2014 vyhrála redakční kategorii Překvapení a navíc ukořistila skvělé 3.místo v prestižní kategorii Chuťovka, kterou uděluje hlasující veřejnost. Vůbec poprvé se na pódiu objevil drink zcela nové značky, když porazil i nové příchutě některých lídrů trhu. A vy se často ptáte, kde jej koupit.
Odpověď je naprosto jednoduchá – na oficiálních webových stránkách Serafenergy.com naleznete mapku prodejních míst, která je neustále doplňována o nové možnosti. Pokud to ovšem nemáte nikde po ruce, nemusíte zoufat. Seraf se totiž rozhodl spustit na svých stránkách internetový prodej! Zakoupit si můžete 12, 24 nebo rovnou 48 kusů. Ceny uvedené včetně dopravy jsou opravdu zajímavé. Tak neváhejte a nakupujte ;)
Report z tiskovky Monsteru - Co jsme se dozvěděli?

Od doby, kdy jsem založil Energy-Drinks.cz, sleduji každý rok tiskové konference Monster Beverage Corporation s velkým napětím. Vždy se díky tomu podaří odhalit novinky, o kterých do té doby nebyly žádné informace – Ultra Pink (nakonec jako Ultra Red), sérii Protein (nakonec Muscle), nový Muscle Peanut Butter Cup, Java Kona Cappuccino, sérii Mini's, redesign Dubů na Punch. Letos bylo očekávání velké a já se rozhodl pro živý přenos…
14 dní příprav přišlo vniveč ještě před začátkem – bez jakéhokoli upozornění měl omezení na 10 lidí a tak došlo k rychlé výměně. Jenže i samotný systém pro zveřejňování novinek měl limit o kterém jsem nevěděl. 50 lidí nestačilo… Evidentně měl být včera pátek 13. a ne úterý. Sice jsem přešel na zpravodajství v rámci nového chatu, což by ještě stačilo, jenže obsah samotné tiskovky byl poprvé v historii celkem velkým zklamáním.
Letos se totiž mluvilo především o spojení Monsteru s Coca-Colou a přesunu energy značek (Burn, Relentless, Mother, Full Throttle, Nos a pár dalších) pod Monster, což může znamenat úpadek některých drinků na vybraných trzích. Ostatně na mapce Evropy s dostupností drinků už není Burn na našem území vůbec. No ani bych se nedivil, jenže na Slovensku plamínek nechybí a Burn tu funguje na společné bázi. PETky nezmizí.
Teď konečně k novinkám – ty konference opravdu odhalila, stejně jako každý rok. Jenže Monster pouští plechy na testování na přelomu roku a tiskovky bývaly již v prosinci. A tak obě novinky, Ultra Citron a Rehab Peach Tea, již pár dní známe. Peach kupodivu nemá na plechovce „Energy Iced Tea“, ale jen Iced Tea, tudíž to asi byla testovací série. U Ultra Black zatím nebylo rozhodnuto, jestli bude pokračovat bez omezení na řetězec 7-eleven. A nejvíc se pak řešil redesign Dub ⇒ Punch a Khaos + Ripper jako Juice. Tak snad to bude příští lepší :(
P.S.: A tak se dá ve výsledku říci, že nejzajímavější je návrat Team Gearu do Japonska, a nová 355ml limitka
Rockstar začíná v Rakousku - 250ml plechovky a 3 příchutě

Ač nám z Rockstar Energy Drink CZ/SK tak nějak přislíbili, že oni nás v průběhu ledna novinkou nezahltí, v ostatních zemích se Rockstar naopak činí až až. V Polsku malý SuperSours Lemon&Lime, v Německu soutěžní série RAR15 + redesign Manga, v Anglii 2 příchutě Sparklingů v 355ml… a to nemluvíme o té hromadě novinek pro Kanadu z konce minulého roku. A teď přišla konečně řada i na dlouho opomíjené Rakousko!
Bůhví, jestli Rockstar nechtěl bojovat na domácím trhu Red Bullu, ale konečně si to rozmyslel. A je pravda, že tam půllitry zas tolik neletí. I proto se nově vzniklý Rockstar Energy Drink Austria rozhodl začít s malýma 250ml plechovkama zatím ve 3 příchutích. V Rakousku tedy nově seženete Original, XDurance Blueberry Pomegranate Acai a SuperSours Green Apple. K sehnání bude samozřejmě téměř všude a to rozhodně potěší
Německý Rockstar chystá limitky + Mango v novém kabátku!

Update 11.1: K původním 3 verzím se podařilo najít také verzi Original – Rockstar Original RAR2015 can:
V roce 2013 se přímo na silvestra objevily nové 250ml SuperSoursy pro Polsko. A včera, tedy v minulém roce, jsem ani nevím proč čekal, až se zase objeví něco od Rockstaru. No, sekl jsem se… o pár hodin Nick Arnold (thanks mate!) objevil v online letáku německého Penny obrázek limitované edice Rockstaru SuperSours Blue Raspberry se soutěží o lístky na Rock am Ring, což je rockový hudební festival konaný na Nürburgringu.
Taky si říkáte, že to určitě nebude jen jedna příchuť? Jake hledal až našel obrázky dalších 2 příchutí. Vedle Blue Raspberry se soutěž 100% objeví také na Punched Guava a SuperSours Green Apple. Limitky obsahují mnohem méně grafiky než starší CZ/SK verze – jednoduchý popis nahoře a vespod pařící dav. Očekávat se dají i další varianty – osobně tipuji nový Lime a Fruit Punch, naopak určitě ne Sparklingy. Na výběr je z následujícího:
Rockstar Juiced Mango Orange Passion Fruit je velmi oblíbenou příchutí. Zároveň je to téměř poslední Juiced na světě, který se prodává pomalu jen v Německu. Přesto se dočká zajímavého redesignu, který jsme taktéž našli při hledání výše představených limitek. Že vám nový vzhled Manga něco připomíná? Je to možné, dost se totiž podobá této nedávno představené testovací verzi Rockstaru Boom Whipped Orange pro USA.
English: All new limited edition of Rockstar for Germany with Rock am Ring contest. We already found images of SuperSours Green Apple, SuperSours Blue Raspberry and Punched Guava. I have no idea if we can expect another flavours. My tip: SuperSours Lime + Punched Fruit Punch, maybe some other, but not Sparkling's. +New design of Juiced Mango. Looks like testing version of Rockstar Boom Whipped Orange for USA, isn't it?
Super Frankie od pondělí 12.1 v Normě za skvělých 9.90,-

Super Frankie, který asi ještě pořád můžeme označovat za nový, je český energetický nápoj kombinující klasickou chuť energy drinků s přidaným kreatinem. Zajímavý design s buldokem nás před časem opravdu zaujal a brzy jsme ho také zrecenzovali. Kdo jej ještě nesehnal, ten bude mít jedinečnou příležitost. Od pondělí 12. do neděle 18. ledna totiž bude za necelých 10kč v řetězci prodejen Norma (pobočky naleznete zde).
Monster Rehab Peach Tea - Čajová novinka s broskvovou chutí

Novinka poodhalená již v listopadu „konečně“ spatřila světlo světa. V uvozovkách proto, že byla kdysi poodhalena slovně a to jsou věci, kterým se bez přítomnosti obrázků vyhýbáme. V úterý 13.ledna se v USA koná tradiční každoroční tisková konference Monster Beverage Company (pravděpodobně vám jí přineseme v textovém online přenosu na webu po 22 hodině), která vždy odhalí i novinky a obrázky. Doufali jsme, že novinky vydrží, ale…
Podle našich informací se má na tiskovce odhalit minimálně 1× nové Ultra, 1× nový Rehab, něco od série Java a pár dalších věcí. No Ultra Citron se prozradil před pár dny a Rehab jej následuje právě teď. K již existujícím příchutím, Lemonade, Orangeade, Pink, Rojo Tea a Green Tea (ProTEAn byl již dříve zrušen), se přidá zcela nový Rehab Peach Tea + Energy, o kterém se spekuluje již více než půl roku. Zajímavostí je nápis Energy Iced Tea v horní části místo nového Iced Tea… Snad to zase nezmění. Peach Tea dříve neúspěšně zkoušel Rockstar jako IceD, a tak byl zrušen. Uvidíme, jestli to Monster zvládne lépe jak RR nebo dokonce jak Big Shock!
Vyhlášení výsledků ankety Energy Drinky roku 2014!

Hlasování do pravidelné ankety Energy drinky roku 2014 je úspěšně za námi a vy už několik dní netrpělivě čekáte na výsledky. Nikdy jindy nebyl začátek roku plný novinek jako letos, proto jsme vyhlášení museli posunout. Jak to tedy celé dopadlo? Na svých stránkách anketu podpořil Big Shock!, Rockstar, Hell a Seraf, za což moc děkujeme. A tak se, stejně jako loni, sešlo 507 hlasů. Po jejich sečtení tu máme výsledky!
Nejprestižnější kategorií je Chuťovka 2014. Ročník 2012 vyhrál modrý Rockstar XDurance, o rok později Big! Shock Fruity. Letos to mohl být někdo další a nebo se mohl jeden ze zmiňované dvojice dostat do dlouhodobého vedení. Bronz si po velkém boji o stupně vítězů odnáší Seraf (15% hlasů). Je to vůbec poprvé, co nová značka pronikla v chuťovkách mezi zaběhlé výrobce, ale bylo to zasloužené. Stříbro slaví Semtex Cactus (22%), který je sice kyselejší, ale také si svojí pozici vybojoval zaslouženě. Zlatou placku si ovšem odnáší Big Shock! Apple! Ten sice některým jedincům nesedí, jenže ve velkém měřítku je jasným (39% / 195 hlasů) vítězem!
Vzhledovka 2014 měla opět napínavý průběh, když se pořadí přelévalo sem tam. Je ale pravda, že to loni bylo trošku slabší, jelikož další příchutě většinou přinesou jen další variaci na zaběhnutý design a to na vítězství nestačí. Třetí místo si odnesla série soutěžních limitek Rockstar SummeRRide (20%), druhé pak Monster The Doctor (26%), který je sice odlišnější, ale pořád to není žádná výhra. Tu si zřejmě opravdu zaslouženě odnáší Semtex Cactus (30% / 152 hlasů). Loni překvapil designem i chutí a my s výsledkem naprosto souhlasíme.
Propadák 2014 se opět dočkal výsledku zahrnujícího něco jiného, než jednotlivý energy drink. Minule to odnesl Burn se svým přístupem, kdy na našem trhu nemá žádné plechovky a nabízí pouze PETky. Letos to bylo taktéž celkem jednoznačné – nejvíce hlasů získal stav sběratelské komunity (43%, 218 hlasů). Opravdu je to k zamyšlení, jenže hromada nových „sběratelů“ vzniká spíše z trendu a lepší už to nebude…
Značka roku je spolu s chuťovkou asi tou nejprestižnější kategorií. A také tady je to po dvou předchozích ročnících remíza 1:1 mezi Rockstarem a Big Shockem. Dohnal je někdo, nebo jeden z nich získal vedení? Opět o nějaký ten hlas navíc získal Hell (12%) a obhájil tak loňské 3. místo. Boj o vítězství pak nebyl moc napínavý, na 2. místo se totiž propadl Rockstar (28%) a 1.místo si tak po roční pauze opět odnáší náš domácí Big Shock (53% / 269 hlasů)! Nutno říci, že za rok 2014 opravdu zaslouženě, naopak zaujal neustálý propad Monsteru.
Limitka roku měla letos celkem jednoznačný průběh, když o stříbro a bronz bojovaly dvě různé značky s reklamou na hru Call of Duty: Advanced Warfare. V tomto duelu byl nakonec lepší Monster COD:AW (20%) s příchutí Original napříč EU a Assaultem v Německu a Anglii, než Rockstar COD:AW (17%) se 4 příchutěmi ve Španělsku. Zlato si odnáší tuzemský hráč – Big Shock! Meme (41% / 208 hlasů) ve verzi Originál a Gold!
Na závěr tu máme novou redakční kategorii Překvapení roku, o jejímž vítězi bylo rozhodnuto již před spuštěním veřejného hlasování. Tato kategorie vlastně vznikla kvůli jedné nové značce. Nikdy předtím jsme totiž nebyli novinkou tak překvapeni. I vaše hlasy a vzkazy pak potvrdily, že jsme se spolu s adminy stránky Energetické nápoje rozhodli správně. Vítězem Překvapení roku se stává nový český energetický nápoj Seraf – Jde vlastním směrem, má skvělou příchuť a přesto si vůbec na nic nehraje. Tohle je zasloužené vítězství!
Některým značkám jste poslali vzkazy, u většiny z nich už došlo k jejich předání a vězte, že si jich výrobci váží. Padaly ovšem i dotazy: Zajímavým nápadem byla limitka k MS v Hokeji 2015, to musíme někomu doporučit =) Přáním pak twist víčka na více plechovkách. Nejlepší vzkaz byl „My chceme Big Shock! Watermelon, zaŕiď to, Jakeu!“ Právě melounovou příchuť jste si přáli nejvíce a často rovnou od BS! jste si přáli nejvíce. Já tedy sedám do auta a vyrážím to do Kralup zařídit! Uvidíme se na srazu a za rok zase u ankety!
Monster Rehab nově s nápisem Iced Tea i v Evropě

Monster loni snad nejvíc ze všeho upravoval existující designy, než aby přinesl více opravdu zajímavých novinek. Z DUBů udělal Punche, Khaos a Ripper (M80) představil jako Juicy, předělal Absolutely Zero, na Musclech začal uvádět méně informací a ponechal jen množství proteinu… a na Rehaby napsal do horního proužku Iced Tea místo původního Revive – Rehydratate – Refresh. Všichni teď chtějí „nové“ Juicy v Evropě, ale Rehaby vítězí.
Úprava z USA se nemusí jen tak dostat do Evropy. USA je úplně jiný trh, tak co. Přesto se Rehaby s nápisem Iced Tea opravdu podívají i na náš kontinent. A nejen podívají, na britských ostrovech už se dokonce prodávají, jak můžete vidět na přiloženém obrázku. Také předpokládáte, že jej jednoho dne potkáte u nás v obchodě?
Hell překopal design, nejvíc se změní Red Grape, Apple a Cola

Hell postupně upravoval svůj design až spolu s novějšími variantami iceCool dospěl k novým designům plechovek, které se rozhodl zpětně použít na všechny dosud prodávané varianty. Všechny plechovky jsou teď tedy v podstatě „nové“ i když se jedná hlavně o „uhlazení“ a sjednocení napříč nabídkou. Největší změnou je přítomnost velkého loga s ďáblíkem na pozadí každé plechovky a kolečko s příchutí dole pod nápisem Hell:
Aktuálně se tedy dočkáme změn na verzích Classic, Red Grape, Apple, Zero, Cola, iceCool Kiwi a iceCool Blueberry. Nový Multivitamín dorazil rovnou v novém vzhledu. Nejvíce se díky tomu změní celá řada Strong, tedy Red Grape, Apple a Cola, které přicházejí o design v dolní části, kde je nově jen a pouze klasický proužek doplněný o zmiňované kolečko s příchutí. Jednotný vzhled dodrží také každá další novinka, stejně jako SummerCooly při případném návratu. V ČR a SR si chvíli počkáme, ale budou. Čekat můžeme i půllitry.
Dr. Pepper představuje vlastní energy drink, začíná v Německu

Kdo nezná tenhle nápoj? A kdo ho nikdy neochutnal? Jestli právě vy, tak tomu nechceme věřit. Ne, že by to pro mě byla nějaká naprostá bomba, ale Dr. Pepper prostě ochutnat musíte, hlavně když zkoušíte různé energy drinky a ostatní nápoje. Jeho chuť je oficiálně nepopsatelná, jedná se totiž o „nekolový sodový nápoj složený s 23 unikátních příchutí“. Dnes již samozřejmě existují různé další verze a nově nebude chybět ani energy drink!
Původní Dr. Pepper i přes 23 příchutí chutná nejvíce po třešních, přesto existuje více třešňová varianta Cherry. V dlouhé historii vznikly také verze dietní/zero/bez kofeinu a zajímavé kombinace jako Cherry Vanilla, Berries & Cream, Cherry Chocolate a aktuální limitka Vanilla float (některé z nich seženete v Candy Store).
Ale konec historie, teď je tu budoucnost – Dr. Pepper se rozhodl využít trendní vlnu energetických nápojů a tak připravil zcela nový Dr. Pepper energy drink! Ten se právě nyní začíná objevovat na německém trhu, odkud se dle úspěchů může dostat do dalších zemí. Chuť by měla být téměř identická s originálem, který již obsahoval důležitý kofein a cukry. Nyní došlo především k přidání taurinu. Výsledná chuť prý připomíná Monster Assault.
Nový 250ml Rockstar SuperSours Lemon&Lime pro Polsko

Po naprosto klidném listopadu a ještě klidnějším prosinci je leden měsícem, kdy se můžeme přetrhnout. Novinky připravené týden dopředu a stejně nám do nich furt něco leze. Dnes už to byl Hell Multivitamin a hned na to následuje rovnou třetí novinka v roce 2015 od Rockstaru! Jeho polská odnož totiž představila novou příchuť pro tamní trh. Nějakou novinku jsme u nich po půlroční odmlce očekávali, a opět je to premiéra v malém balení!
Rockstar Energy Drink Poland totiž dnes představil Rockstar SuperSours Lemon&Lime v 250ml plechovce. Citrusová příchuť citrónu a limetky není ovšem vůbec ničím novým, i když se tak může na první pohled zdát. Jedná se o „kopii“ českého Rockstaru XDurance Lemon a v podstatě identicky chutnajícího německého Rockstaru SuperSours Lime, od kterého polská novinka převzala design. Ve výsledku tedy jen další oživení kdysi zrušeného Recovery Lemonade. Tentokrát alespoň v malém roztomilém podání A prý už je v obchodech ;)
Hell: Nová oranžová limitka s překvapivou příchutí Multivitamín

U Hellu se o něčem sem tam něco šustlo. Ale to bylo tak vše, co jsme věděli. Po návratu iceCoolu Kiwi v redesignu a novém iceCoolu Blueberry se čekalo, čím nás tahle celkem inovativní firma překvapí tentokrát. Teď už je po překvápku, i když zřejmě opravdu budete překvapeni. Nová limitovaná edice má oranžovou barvu, příchuť Multivitamín obsahující vitamíny A, C, E a B a potvrzená dostupnost pouze na území domácího Maďarska.
Photo: 32mg/100ml Blog Energy Drinks, Thanks!
Rockstar Energy Water - Sparklingy pro UK v jiném vzhledu!

Jak člověk může psát o něčem jiném, když se kolem Rockstaru děje tolik nového? Dnes patří poděkování Jaximu, který ve svojí recenzi anglického XDurance Electric Fruit Mix přiznal, že neumí číst Jenže právě v tu chvíli jsem získal pocit, že by Rockstar mohl pro Anglii chystat něco nového. Minuta pátrání a výsledek byl na světě! Tudíž vám můžeme opět představit něco exkluzivního – dvojici Sparklingů pro Velkou Británii!
A zajímavé představení je to v několika směrech. Sparklingy sice už v Evropě máme, jenže tyhle jsou jiné. Vzhledově jiné než známe z celého světa nebo v odlišném kanadském podání. Obsahově jiné než za oceánem (473ml), Japonsku (250ml) i zbytku Evropy (500ml). A chuťově v evropské premiéře japonské varianty. Plechovky totiž vypadají jinak, mají 355ml obsah a vedle verze Peach se objevuje Blueberry Pomegranate Acai.
Ano, Velká Británie opět bude mít něco ojedinělého. Ono to má co do sebe, distributorem tam totiž není Pepsi. A AG Barr si dělá tak trochu co chce. A to je dobře. V podstatě se vlastně nejedná o Sparklingy, oficiálně název je „Rockstar Energy Water“, ale obsah je stejný jako u známých Sparklingů. Zajímavá je hlavně druhá příchuť, která vychází z oblíbeného modrého XDurance, jen je to sycená sodovka. A opravdu tak chutná. Na plechovky si v UK a třeba v Candy ještě počkáme, AG Barr teprve chystá spuštění prodeje a marketingové podpory.
Anketa Energy drinky roku 2014 - Hlasujte pro své favority!

K vašemu více či méně oblíbenému serveru Energy-Drinks.cz patří také pravidelná anketa „sběratelsko-pijanské“ veřejnosti s názvem Energy drinky roku! Právě nyní začíná 3. ročník, který udělí ceny za uplynulý rok 2014. Ze zkušeností víme, že nominační kola vždy dopadnou dle očekávání a tak letos nominovali admini facebook stránky Energetické nápoje a my můžeme přeskočit rovnou na hlasování finálové…3…2…1… start!
Za rok 2014 se toho událo o trochu méně, než v letech předchozích. Ten největší boom je pomalu za námi, přesto se objevila hromada novinek a celá řada z nich aspiruje na titul v jednotlivých kategoriích. Tou nejzajímavější je rok co rok Chuťovka. Nominace? Big Shock! Apple, Rockstar Blue Raspberry, Seraf, Monster The Doctor a Semtex Cactus. Zajímavostí je fakt, že jsme je zde všechny exkluzivně odhalovali (novinka / příchod do ČR). Nominace do Vzhledovky jsou téměř stejné, jen za Rockstar bojuje série limitek SummeRRide.
Oblíbenou kategorií je také Značka roku, která sice není omezená na ČR/SR. ale přesto (logicky) oceňují hlasující právě tento faktor. Nominace jsou víc než jasné: Big Shock! (Sporty, Tea, Apple, Meme limitky, podpora srazů…), Rockstar (Blue Raspberry, SummeRRide…), Monster (The Doctor, COD:AW…), Red Bull (Summer, limitky…) a Hell (Cola, iceCooly…). Poslední klasickou kategorií je Limitka, ve které bojují: Monster COD:AW (Originál + Assault), Big Shock! Meme, Battery Painbucket a COD Rockstary ze Španělska a Burn Love Me!
Obrovskými kroky se blížíme na konec nominací. Poslední kategorií vyhlášenou k veřejnému hlasování je neoblíbený Propadák! Loni „vyhrál“ zaslouženě Burn kvůli tomu, že na našem trhu vůbec nemají plechovky. Letos jsou nominace ještě zajímavější: Rockstar Sparklingy (podivné sodovkové energy bez cukru), Super Frankie (pěkný obal, tuctová chuť a výrobce bez kapky soudnosti) či trochu odlišná věc – Stav sběratelské komunity („sběratelé“ a… však vy víte). Jsem zvědav, kdo tohle vyhraje. A proto hurá na vyplnění anketního formuláře:
Lidl na Silvestra nabízí Siti za 4.90 a Mixxed Up Guava + Apple

Lidl jako vždy nezahálí když se blíží nějaký ten „chlastací“ termín. Jakmile to jde, nabídne vždy v akci alkohol, džusy, různé nápoje a samozřejmě i energy drinky. Letos se do akce od pondělí 29.12 dostala trojice běžných produktů Siti Kamikaze, Cuba Libre a Mojito, tedy rádoby alkoholických koktejlů v nealko podobě. 4.90.- v akci, to už je hodně slušné, některé z nich totiž mají své velké příznivce, co je koupí ve velkém.
Aby to ovšem nebylo jen o běžných produktech v akci, tak se do Lidlu opět vrací 330ml džusové varianty energy drinku Mixxed Up. Ve světě se již párkrát objevila nová příchuť Cranberry, no do ČR se bohužel neustále vrací jen fialová Guava a zelený Apple. Pravdou ale je, že Guava chutná opravdu výborně a za 7.90… no nekup to!
Na Silvestra jedině rachejtle... a energy drink Dum Bum!

Konec roku se blíží a s ním i novoroční oslavy. Čím dál více se na internetu objevuje energetický nápoj se značkou 119Db petardy DUM BUM. Nejedná se však o žádný zázrak. Obyčejný tuti-fruti drink v ještě obyčejnější sleeve fólii. Design není nejhorší, což se o celkovém zpracování „dum-bumky“ říct nedá. Co bychom taky chtěli od reklamního drinku, že? Cena 39 korun mi připomíná „slavné“ plechovky od Mad Bros…
Na obrázku si můžete prohlédnou, jak tento „zázrak“ vypadá doopravdy. Zakoupit se dal na eshopu Pyrosr.cz buď zvlášt nebo se přibaloval k objednávce nad 1500,– zdarma. Možná i proto již není aktuálně k dispozici…
Monster Ultra Citron? Žlutá citrónová varianta pro rok 2015

Nějakou dobu se o tom spekulovalo, ale některým jedincům se to o to více nezdálo. Monster totiž přichystal další nový Ultra drink, který dorazí na USA trh již začátkem roku 2015! A proč se to některým z nás nezdálo? Možná proto, že oranžový Monster Ultra Sunrise vychází z evropského citrusového Monsteru The Doctor a je bez cukrů. Tak k čemu žlutý citrónový Monster Ultra Citron? No citrusy evidentně nejsou to samé jako citrón.
K „původním“ variantám Zero Ultra, Ultra Red, Ultra Blue, Ultra Black a Ultra Sunrise se tak již brzy přidá žlutý Ultra Citron. Chuť asi nemusíme moc popisovat – citrónové ultra pitíčko. I když po citrónech voněl a chutnal již první Zero Ultra a daleko k tomu nemá ani Ultra Sunrise. Teď jsme vážně zvědaví, jak to bude chutnat a jak moc odlišný drink to bude. Žluté barvě se ovšem nedivíme – Monster vždy využíval barvy duhy. Takže… Ultra Green?
Photo: Stow_monster, Thanks!
Co chystá Big Shock! na rok 2015? Byli jsme omrknout novinky!

Každý rok se v době svátků snažíme přijít s nějakým bonusem pro všechny věrné čtenáře. Celkem pravidelně to bývá anketa Energy drinky roku a k tomu nějaká exkluzivitka. Kdysi to bylo třeba odhalení zcela nové značky pro CZ trh, loni zase poodhalení plánů Big Shocku pro rok 2014. V té době jsme věděli vše o Sporty, Tea, Apple, limitkách Meme, party trucku…, ale mohli jsme jen nalákat. A to samé se chystáme udělat i tentokrát!
Big Shock! samozřejmě opět něco chystá a Jake to již byl omrknout. Těšit se můžete na pořádné akce s party truckem, ale to určitě není to, co vás zajímá nejvíc. 3 nové přichutě byly letos až až a příští rok se to nejspíš trochu uklidní. BS! si na našem malém trhu bohužel nemůže dovolit 20 variant jako některé značky v USA. I když právě tam před pár dny expandoval. Mezi exportované varianty by měl přibýt také Apple (ne za oceán).
Ještě více Big Shocku si snad užijí na Slovensku, teď se ale konečně podíváme na ČR. Prozradit můžeme snad jen to, že už se něco ochutnává. Byli jsme totiž u toho, jen nemůžeme nic prozradit Jenže od prvních ochutnávek vede k finálnímu produktu ještě pěkně trnitá cesta, jenž může kdykoli skončit ve slepé uličce. Ostatně takový je i aktuální osud věci, kterou se Jake snažil, byť jen jako pozvaný „poradce“, prosadit.
Plány na rok 2015 jsou o dost jiné, než pro letošek. Přesto Big Shock! podle všeho dost potěší své fanoušky, jelikož se chystá vyslyšet své fanoušky. Dále se pracuje na něčem opravdu zajímavém, co kompletně změní pohled na značku. Možná to bude znamenat jen jednu či více nových příchutí a více či méně nových plechovek do sbírky, přesto to bude minimálně tak zajímavý rok jako ten letošní. A opět platí – Ať to není bez tebe!
Mixxed Up mění vzhled i název => V Lidlu nový Freeway Up

Aktualizace 22:12: Jak se dalo očekávat, i zbylé dvě varianty se začínají objevovat. Vzhled nových Freeway Up Classic a Light můžete okouknout na novém obrázku. Classic svou barevnou kombinací připomíná Xbox
Lidl se nám po nějaké době opět vytáhl s nějakou „novinkou“. Možná víte, že pro své soft drinky od citronády přes pomerančadu až po colu využívá názvu Freeway a to již opravdu dlouhá léta. Ale málokdo už si asi pamatuje, že název Freeway kdysi nesly i jejich energetické nápoje. Jenže pak došlo v podobném logu k přejmenování na Mixxed Up a to se drželo dlouhá léta. Až dodnes, kdy přichází „zpět“ jako Freeway Up!
Nový název i naprosto odlišný design vás samozřejmě může v Lidlu zaskočit. Na první pohled naprosto nový drink ovšem skrývá jen staré známé varianty Classic, Cassic a Light, které bude Lidl nově nabízet pod názvem Freeway Up s jednoduchým funkčním designem, na kterém je mnohem menší logo než dříve. Zatím se podle všeho dá sehnat pouze Cassis, ale za pár dní má následovat také Classic a Light. Hurá do Lidlu!
Test: Rockstar Sparkling z Japonska chutná jako ošizený Blueberry

O novince v podobě Rockstaru Sparkling pro Japonsko jste se již mohli dozvědět z dřívějšího článku. Tentokrát se do našich rukou dostal plný kousek a my jsme ho otestovali. Krásná 250ml plechovka sladěná do červené a světle modré barvy (stejně jako u amerických, německých či australských verzí) však neskrývá citrusovou příchuť, nýbrž sodovku připomínající náš modrý XDurance Blueberry.
Z barvy obsahu se sice nic nedozvíme, ale z chuti ano. Z vůně můžeme poznat opravdu již zmíněný XD Blueberry, i když vůně není natolik výrazná. Po prvním loku se nám potvrdí, že se v plechovce ukrývá ošizený Blueberry. „Jemně perlivá sodovka“ není tolik sladká a po vypití cca poloviny jsou v ní cítit trochu i umělá sladidla. Plechovka je sice moc pěkná a ve sbírce se bude vyjímat, ale obsah za moc nestojí.
Rockstar XDurance Electric Fruit Mix skrývá příchuť Watermelon!

Včera se mi do ruky konečně dostal Rockstar XDurance Electric Fruit Mix. Ano, ten v Evropě asi nejméně známý Rockstar, který před nedávnem přicestoval z Norska do Španělska (v rámci COD: Advanced Warfare proma) a také do Anglie, odkud se podíval do Candy Storu. Tam už je sice vyprodaný, ale v lednu se vrátí, tak si jej budete moci pořídit také. Popisek říká „elektrizující ovocný mix“, ale vzadu je trochu jiná „šokující“ informace.
Proč šokující? No otočíte plechovku a svítí na vás jasnější popis chuti a to… Watermelon! Co to dopr…? Tak zněla moje reakce, jelikož jsem to opravdu netušil a ani pár lidí, kterých jsem se na opravdovou příchuť ptal, mi o melounu nic neřeklo. O to víc jsem zpozorněl a rozhodl se, že kromě vypití bude také článek. Příchuť watermelon totiž testoval Rockstar pro USA v rámci nově vznikající série Freeze. A zatím neúspěšně.
Pil jsem V-Max Watermelon a ač nebyl nijak extra povedený, rozhodně je výsledek zajímavější, než tento Rockstar. O výrazně lepší Arizoně (ač to není energy drink) ani nemluvě. Rockstar XDurance Electric Fruit Mix navíc opravdu schovává nějaký mix, ač je rádoby melounová příchuť nejvýraznější. Vůně připomíná zelené melounové žvýkačky a chuť vodu (šťávu) z melounu smíchanou s trochou různých šťáv z různých dalších ovocí. Jestli jste někdy pili „lák“ z nakládaného ovocného mixu (meloun, jablko, hroznové víno.....), tak přesně takhle chutná i tenhle energy drink. Jen přidali hromadu bublinek a trochu zbytečné kyselosti alá SuperSoursy…
Ochutnali jsme 4x Big Shock! pro USA. Jsou lepší, než originál?

Na konci roku nemá Jake na web moc času, nálady, energie (divný, co?) a nebo prostě ani není o čem psát. V podstatě se v poslední době psalo jen o RR, teď bude pár článků o BS! a konec roku završíme anketou Energy Drinky roku 2014. Konecd zvonec. Podívejme se tedy na Big Shock! v exportní verzi pro USA. 4 příchutě (Gold, Exotic, Orange a Cola) vyrazily za velkou louži a občas nadělají zmatky u některých „sběratelů“.
1 ze 4 plechů pro USA, přesněji Exotic Juicy, se totiž podařilo objevit u našich vietnamců. Co to je? Proč to tak vypadá? Proč je to ještě Juicy? Tak jasně, na plechy pro Ameriku se určitě nebude psát česky perlivý, že jo ;) Na plechovkách není nápis Ať to není bez tebe a v horním proužku zůstaly jen „trhátka“, Gold přišel o nápis perlivý a na všech naopak dle us zákonů přibudnul nápis Energy Drink + 16.9 fl.oz (1,96pt) (500ml). Potřebné údaje trochu „przní“ náš design, nejvíce to odnesl Orange. Vzadu se pak nachází tabulka nutričních hodnot.
Jelikož jsme měli možnost ochutnat, tak jsme se rozhodli i lehce porovnat. Ono toho teda není moc, přesto se složení trochu liší, což lehce mění chuť. U Coly mi přišlo, že je chuť coly, ale také samotného „energy“ výraznější a jasnější. Podobně dopadly také oba „juicy“ – Exotic a Orange jsou ve výsledku lehce jemnější, díky čemuž se víc projeví chuťový základ. Gold je prostě pořád ten správný Gold. Ve výsledku ovšem málokdo pozná rozdíly i při přímém porovnání. Můžete být tedy v klidu, amíci nedostávají nic lepšího (ani horšího) než my ;)
Big Shock! v USA? 4 příchutě, upravené plechovky i složení

Big Shock! opět jednou překvapil, když na svém instagramu zveřejnil zajímavou fotku s lednicí plnou energy drinků kdesi v USA. Asi by na tom nebylo nic moc divného, kdyby to opravdu nebylo v Americe a v lednici nebyly i Big Shocky. Poptali jsme se tedy na více informací a sami byli překvapeni. Že se Big Shock! exportuje i za velkou louži už je teď jasné všem, ale určitě vás zajímá ještě něco navíc. A to jsme pro vás zjistili.
Big Shock! v USA nenabízí jen ony dvě varianty z fotky. Vedle Goldu a Coly je v nabídce ještě Exotic a Orange. Navíc není nemožné, že se brzy přidají další příchutě. Zároveň se samozřejmě trochu liší plechovky, na kterých např. chybí jakékoli popisky v horním barevném proužku + na Goldu opravdu nenajdete „perlivý“. Podle místních norem je v receptuře jiné množství kofeinu a taurinu. Na rozdíl od našich verzí je BS! nechává vyrábět v Rakousku, odkud putují rovnou za oceán. Brzy se na ně snad podíváme z blízka a povíme vám o nich více.
English: USA is new export market for czech energy drink Big Shock! Coming soon in 4 flavours – Gold (classic energy drink with bubbles / carbonated), Cola, Exotic Juicy and Orange Juicy.
Rockstar Sparklingy nově v "klasickém" designu!

Už při příchodu na americký trh nadělaly Sparklingy dost poprasku. Jsou totiž dost odlišné tím, že jsou to v podstatě jen ochucené sodovky bez cukru, a proto se je Rockstar rozhodl odlišit ještě více. Mají naprosto odlišný design, který mimo USA dostal ještě navíc kapky vody a nápis H2O, aby bylo všem jasno. Stejný vzhled pak dostala také japonská verze, i když skrývá naprosto jinou příchuť. Čekat změnu tak mohl málokdo, jenže…
Jenže v posledních dnech odhalujeme novinky pro Kanadu. Tenhle trh je buď hodně odlišný, nebo si u Rockstar Canada vydupali zajímavou pozici, a nebo si z nich dělají testovací panenky… Novinka pro místní trh v podobě dvou známých příchutí Sparkling Peach a Sparkling Cherry Citrus přichází se zcela odlišným, dá se říci „klasickým“, vzhledem. Popisovat je nebudeme, prohlédnout si je můžete na zcela exkluzivních obrázcích
English: New design of Sparkling Cherry Citrus and Peach from Rockstar!? Not at all, because these are just for Canada. This „classic“ design seems good, but we have no idea if we can expect them in other countries (just like in the case of new Punched Citrus and Guava)…
Rockstar Punchedy mají nový design ve stylu Fruit Punche

Výrobci energetických nápojů mají v oblibě tvrdit, že každá jejich varianta vychází z té základní s nějakou přidanou hodnotou. A snaží se to dávat najevo nejen slogany, ale také přímo na plechovkách. To je možná jeden z důvodů, proč Rockstar předvedl redesign příchutí ze série Punched. Ty totiž nově vypadají stejně jako originál a oblíbený Punched Fruit Punch, kdy černou plechovku odlišuje jen barva hvězdy a loga dle příchutě.
Právě to je změna, kterou Rockstar nově zkouší na území Kanady. Nám dost známou variantu Punched Guava, i ojedinělou verzi Citrus (ta se udržela na trhu právě jen v Kanadě), totiž zbavil fialového resp. zeleného kabátku a nově je nabízí v designu kopírující Punched Fruit Punch s odlišnou barvou hvězdy a loga. Všechny Punchedy tak budou vypadat „stejně“. Těžko odhadovat, jestli se podobné změny objeví i na jiných trzích – v Kanadě je mohou testovat, zároveň je ale tento trh dost odlišný (uvidíte i v dalším článku) a tak jinde být vůbec nemusí…
English: All new design of Punched Guava and Punched Citrus for Canada. Ispired by Punched Fruit Punch, so there is unified design for whole Punched family! Just in Canada for now… I absolutely have no idea if we can expect them in other countries, because Canada has a different market (market requirements)… Check this site in next days – article about some other Rockstar news coming soon!
Rockstar Freeze - Frozen Lime i Pina Colada opět mění design

Už to opravdu začíná vypadat zajímavě. Rockstar totiž dokáže vyrobit několik různých variant vzhledu plechovek ještě dříve, než se dostanou do běžného prodeje. A jedinci, kteří mezitím uloví jakýkoli ten „vývojový“ kousek, se řadí mezi opravdové šťastlivce. Nová série Freeze měla během testů jiné vzhledy s příchutěmi Frozen Lime a Watermelon. Veletrh NACS pak odhalil nové vzhledy + oddálení Watermelonu a nahrazení Pina Coladou.
Jenže to pořád evidentně nebylo vše. Na NACSu se daly sehnat plechovky, které budou vzácné. Proč? Protože se k nám donesly obrázky další vývojové, a pravděpodobně již finální, fáze vzhledu obou variant. Na pozadí už se toho moc nemění, ale samotný název „Freeze“ podle všeho nenesl kýžený úspěch. Pod logem Rockstar se tedy nově objevuje přímo název chutě – Pina Colada resp. Lime Freeze (i když se tahle příchuť jmenuje přesněji Frozen Lime, což odhaluje popisek vedle hvězdy). Nápis Energy Drink se naopak posunul až dolů.
English: Rockstar still finalizing design of their new „Freeze“ products. So Pina Colada and Frozen Lime have new design! Missing Freeze „logo“ under the Rockstar, just flavor name (Lime Freeze in case of Frozen Lime). Cans from NACS 2014 are in prerelease version, just like the old one with Watermelon flavor!
Po Monsteru The Doctor se začne objevovat i Absolutely Zero

Už docela dlouho slibovaná novinka od CZ/SK Monsteru, která je ale téměř jen kosmetickou úpravou, se celkem bez překvapení začala objevovat v podobné době, jako nový Monster The Doctor. Řeč je opravdu o „nucené“ změně v podobě ukončení varianty Lo-Carb a jeho nahrazení chuťově téměř identickou variantou Absolutely Zero. Počkat už si tedy musíme jen na to, až XG nahradí Export. Ten se ale stejně shání docela blbě.
Pokud chystáte lov na výrazně odlišnou plechovku, tak zadržte. Musíme připomenout fakt, že se Absolutely Zero celosvětově zbavil svého zajímavého designu a místo něj používá vzhled Lo-Carbu s pozměněnými popisky na Absolutely Zero. V obchodě si tedy „nové“ příchutě a plechovky ani nemusíte všimnout, ale příznivci Zero věcí budou hned spokojenější. Co dodat… Ještěže dorazil alespoň zmiňovaný Monster The Doctor…
Black chystá 3 novinky, zaměřuje se na vitamínové verze

Na jednom neoficiálním obrázku jsme objevili 3 nové chystané varianty od Blacku. Problémem ovšem je, že se nadále zaměřují na svojí vitamínovou odbočku a původní energetické nápoje zůstávají na vedlejší koleji. Dvojice nedávno představených vitamínových variant se tak brzy rozroste o další tři varianty ze série Vitamin energy.
Black Vitamin Energy tak bude mít již 5 variant, tedy stejný počet, jako má Black „klasických“ příchutí (Energy, Zero, Mojito, Wild Orange a Sexenergy). Nově se přidá Zero varianta modrého Blueberry s magnesiem a vitamínem B6, oranžový Orange s vitamínem C a zelený xfruit (opravdu to nepřečteme…) s vitamíny a minerály. Odpověď Blacku na rozmach vitamínových drinků pěkná, ale možná by mohli věnovat víc sil do energy drinků…
ok.- energy drink a opět nová příchuť = pomerančový Orange

Možná už to prostě bude znít neuvěřitelně, ale značka energetických nápojů ok.- přináší novinky snad stejně často, jako Monster a Rockstar celosvětově. A přitom je nabízí především ve Švýcarsku a v menším počtu také v Německu a Rakousku a pár dalších zemích. Však to chtějí zkusit i u nás, ale na to zatím nemají partnera, což je škoda. Vraťme se ale k novince – ok.- s pomerančovou příchutí orange a opět jednoduchým plechem:
ok.- orange energy se již prodává ve Švýcarsku, do dalších zemí se dostane možná až časem. A nebo taky ne. Nemůžeme ovšem vynechat jasnou podobnost plechovky s dřívější (a mou dodnes nejoblíbenější) příchutí mango. Obě verze nyní mají oranžovou barvu, u manga se ale už dříve objevovala světlejší spíše žlutá varianta, do které se zřejmě po příchodu orange přebarví nastálo. Orange je za poslední měsíce jen třešničkou na dortu po nových příchutích blackberry, cola a trojici hudebních limitek. Jen škoda, že ok.- pivo nechutná moc dobře :(
Konec spekulací, Monster The Doctor dorazil i na náš trh!

Ač jsme o tom věděli, nemohli jsme to bohužel říci na plnou hubu I tak by se dala popsat realita ohledně očekávaného příchodu této novinky na náš společný „československý“ trh. Ještě před pár dny to vypadalo spíše na přelom listopadu a prosince, jenže realita je nakonec jiná. Monster The Doctor aká VR46 s příchutí citrusových plodů se v rámci druhé vlny šíření po Evropě začne objevovat také v našich obchodech!
Já byl v posledních dnech několikrát v zahraničí a měl na něj chuť, ale za 60kč jsem ho tam radši nechal a čekal. Nakonec bylo čekání kratší nejen pro mne, ale i pro vás! Monster The Doctor se totiž objevuje v obchodech už nyní ;) První nálezy jsou hlášeny z Tesca a Intersparu, takže hurá na návštěvu těchto obchodů, co vy na to? I když většina z nás už jej asi ochutnala, přesto je to konečně nějaká novinka od Monsteru na našem trhu. A to nás v blízkých dnech čeká ještě Absolutely Zero místo Lo-Carbu a XG místo Exportu ;)
Cannabis Energy Drink zve na Cannafest 2014 (7-9.11 - Praha)

O blížícím se víkendu, přesněji od pátku 7. do neděle 9. listopadu 2014, se uskuteční již 5. ročník Mezinárodního veletrhu konopí a léčivých bylin – Cannafest! Akce se opět zúčastní energetický nápoj Cannabis obsahující výtažek ze semínek konopí. Právě Cannabis Energy Drink zve naše čtenáře na návštěvu Cannafestu 2014. Na venkovní ploše bude k vidění nádherný Ford F-150 SVT Raptor a polepy ve stylu Cannabis ED:
Raptor samozřejmě není to nejdůležitější. Na obou stáncích Cannabisu si budete moci pořídit Cannabis Energy Drink za příjemnou cenu. No a pokud se vám čistě náhodou podaří na Cannafestu potkat administrátora tohoto webu (= Jake), tak s vámi rád prohodí pár slov a dá si s vámi drink. Cannabis Energy Drink a Energy-Drinks.cz přejí příjemně strávený Cannafest 2014 a těší se na vaší návštěvu! Více o Cannafestu na Cannafest.cz !
Německý Rockstar SuperSours Lime vs. náš XDurance Lemon

Loni jsme zažili „světovou premiéru“, když se u nás objevil nový Rockstar XDurance Lemon. Jak moc je nebo není podobný dříve v Evropě ukončené variantě Recovery Lemonade už jste si za tu dobu určitě ujasnili sami. Před pár dny se v Německu opět objevila dost podobná žlutá plechovka s zeleným nádechem. Příchuť Lime a zařazení do série SuperSours přesto slibuje něco trochu jiného. Jak je to ve skutečnosti? Otvíráme plechovku!
Rockstar SuperSours Lime se asi moc lišit nemůže, citrón a limetka chutná opravdu podobně. Jenže tahle novinka vypadá spíš jako rychlá odpověď na citrusový Monster The Doctor, kdy bylo lepší udělat něco „nového“, než oživovat dříve zrušené. Porovnání složení a hodnot s českým XDurance Lemon? Téměř identická dvojčata. Chuť? Dost podobná, Lime není nikterak výrazně kyselejší, výsledek naopak lehce sladší. Kdyby na plech napsali Lemon, ani by vás nenapadlo, že to není pravda. Oproti jiným limetkovým drinkům je příchuť spíš citrónová / citrusová. Energiťák to vůbec není špatný, ale mám prostě trochu pocit, že nás Rockstar tahá za nos.
E-Star Mojito a Blue Flow - Další dvě povedené hvězdy!

Před 2 lety jsme exkluzivně testovali trojici příchutí zcela nové značky energetických nápojů E-Star. Classic, Cranberry a Lemon&Lime byly opravdu povedené, čímž vybočovaly z hromady nových nezajímavých drinků. Od té doby se těšíme na recenzi dalších příchutí, což se konečně stalo. Budou opět povedené? Přiblížil se E-Star příchodu na CZ trh? Dozvíte se v recenzi 2 nových verzí – oblíbeného Mojita a zajímavého Blue Flow!
E-Star Mojito – Strašně oblíbená příchuť u ED, která ovšem málokdy přinese kýžený výsledek. A E-Star to má o to těžší, že jsem před pár dny ochutnal mimořádně povedený 7up Mojito, do kterého stačilo přidat alkohol a málokdo by poznal rozdíl od pravého koktejlu. A E-Star? Ten je trochu jiný, přesto se může zařadit mezi ty nejpovedenější! Možná je trochu víc sladší, než by bylo potřeba, ale jinak se dost blíží originálu v nealkoholickém (virgin) podání. E-Star tedy opět nezklamal a ukázal, že klasické příchutě umí na úrovni! Známka: 1-
E-Star Blue Flow – Tady jsem naopak trochu tápal, protože se jedná o první existující variantu této značky, u které není informace o samotné příchuti. Blue Flow (a zatím nevyráběná varianta Pink Flow) má nabídnout možnost dobití energie vícekrát během jediného dne, proto obsahuje méně kofeinu. Pro nás je ovšem zajímavější chuť a ta je opravdu „Blue“ – tipujeme bobulovité ovoce, o což asi tolik nejde. Výsledek je výrazně sladký, ale osvěžující drink s nádechem bobulí a výrazným sycením. Chutná jako bonbónek! (alá Blu Day) Známka: 1
Opět jsme se tedy přesvědčili, že energetické nápoje značky E-Star patří mezi povedené. Aktuálně mají v nabídce 5 výše zmiňovaných variant a chystají další. Navíc by rádi na CZ trh, a tomu se snažíme dopomoci i my. Pokud patříte mezi distributory s volnou kapacitou a hledáte něco nového a dobrého, popřípadě chcete začít distribuovat nový energetický nápoj na našem trhu, pak rádi poskytneme kontakt!
Rockstar Orange Boom! - Testovaná příchuť s nádherným plechem

Boj mezi Monsterem a Rockstarem v USA běží již opravdu dlouho. A Monster vyhrává. Jenže po letošním veletrhu NACS to vypadá, že Rockstar chystá opravdu velkou ofenzívu. Horchata a Roastedy with Almond milk se teprve objevují a brzy je bude následovat dvojice (a možná trojice) série Freeze, dvojice (a možná trojice ) Sport, přírodní Organic a další. Tím dalším by mohl být dnes objevený Rockstar Orange Boom! , jenže…
Jenže tahle nádherná plechovka tak nějak, podle našich zdrojů, nebyla zatím úplně dokončena a krátkodobě vypadla z plánů. Stejně jako testovaný Freeze Watermelon i Sport Power Vanilla. Zoufat nemusíme, snad časem dorazí, ale aby to nebylo v jiném méně povedeném plechu. Toto je totiž podle všeho pouze testovací design, který se ještě může změnit, stejně jako u Sportů a Freeze. My věříme, že přežije, jelikož je tím nejpovedenějším co RR v poslední době představil. A obsah? Pomerančová lehce sycená příchuť Whipped Orange s 2% džusu.
English: All new Rockstar Boom! Whipped Orange, Lightly carbonated energy drink, contains 2% juice. But this was just testing version, so it's possible that final version will have different design. Just like Freeze and Sport series… :(
Tesco Spark ve 4 verzích - višeň, jablko, černý rybíz a hrozny

Tesco Spark je značkou energetických nápojů v řetězcích Tesco. Že jí neznáte? Nedivíme se. Většinou se totiž využívá značky Tesco Value, kdežto Tesco Spark byl zatím jen ve Velké Británii. A teď se nově objevuje v Maďarsku, kde čtveřicí příchutí navazuje na v této zemi opravdu oblíbené ovocné varianty. Vyrábí je podle všeho Hell a to už je docela záruka kvality ne? V přepočtu stojí 12kč, což je lákavé, a chuťově jsou taky povedené.
V Maďarském Tescu tedy nově seženete ovocné energy drinky Tesco Spark ve 4 příchutích – višňový Sour Cherry, jablečný Apple a rybízový Blackcurrant doplňuje hroznový Red Grape. Pokud si pamatujete, co slavilo v Maďarsku úspěch za poslední roky, tak se těmhle příchutím ani nemůžete divit. V ČR se jich ale nejspíš jen tak nedočkáme. Na plechovkách je jen místní jazyk a české Tesco podle všeho kope trochu jinou strategii :(
Představení Rockstar Sport Energy Shake ve finální podobě

S tou odpovědí Rockstaru na Muscly od Monsteru to nakonec bude trochu složitější, než se mohlo zdát. První odhalenou příchuť Cookies & Cream později doplnila varianta Power Chocolate. Spolu s nimi se objevil i leták, který měl znázorňovat plechovky obou verzí během testovací fáze. Jenže podle našich informací je nakonec vše přesně naopak – Testovací plechovky byly ty na fotkách a ty s modernějším vzhledem jsou naopak finální!
Rockstar Sport Energy Shake tedy nakonec zřejmě dorazí v téměř identických plechovkách odlišených modrou / červenou barvou a celkem velkou podobností k novým RR Roasted with Almond Milk. Zatím jen ve dvou příchutích, Power Chocolate a Cookies & Cream. Naše informace i v tomto případě slibují ještě více – Rockstar v USA testoval také variantu Power Vanilla, která posle všeho dorazí později, stejně jako Freeze Watermelon.
English: We have information that this is final design of all new Sport energy shakes from Rockstar. Cans in previous article are probably just test cans! Rockstar already testing another flavour – Power Vanilla!
Mtn Dew Kickstart chystá 2 příchutě v podsérii Hydrating Boost

Mountain Dew se v Americe rozhodl nastartovat naše rána a posléze noci, když „restartoval“ svojí odbočku k energetickým nápojům. Vždyť kdysi pod tuhle značku patřil AMP, který se později oddělil. Loni pak Mtn Dew představil novinku v podobě Kickstartů. První dva, Orange Citrus a Fruit Punch, byly na ráno. Letos je doplnila dvojice na noc s původním přídomkem „Rally“ – Black Cherry a Limeade. I příští rok to bude nová dvojice…
V lednu 2015, tedy v pravidelném ročním cyklu, se Kickstarty dočkají dalších dvou příchutí v nové podsérii Hydrating Boost. Varianty Strawberry+Kiwi a Pineapple+Orange+Mango budou překvapivě v menších 355ml/12oz plechovkách. Obě varianty jsou opět určeny na ráno a obsahují pravé ovocné šťávy a jako součást základu i kokosovou vodu (bez výrazného vlivu na chuť). Novinky nabídnou také lehce odlišný design.
English: All new Mtn Dew Kickstart Hydrating Boost in 355ml/12oz cans with Strawberry+Kiwi and Pineapple+Orange+Mango flavours. On US market from January 2015.
Energy drink s melounovou příchutí? Žádaný sen zákazníků

Vždy, když Big Shock! oznamuje novinku, tak se vyrojí až nečekaně velká masa lidí žádajících melounovou příchuť. Vždy samozřejmě ostrouhají. Ač si u BS mohou vymyslet jakoukoli příchuť, asi nebude náhodou, že zrovna Watermelon není nikterak obvyklým směrem chuťových novinek nejen na poli energy drinků. To platilo donedávna, jenže pak se objevil polský V-max Watermelon a testovací Rockstar Freeze Watermelon.
Situace se tedy evidentně mění a dost možná se blíží doba, kdy budou pijani uspokojeni a žádaný melounový energetický nápoj (jakékoli značky) se objeví na trhu. Ale můj názor zůstává – Jak to má vlastně chutnat? Všichni víme, jak chutná meloun, ale pod chutí energiťáku je potřeba si spíš představovat tu umělou chuť, jako mají třeba žvýkačky. Přesně tak chutná polský V-Max a prý tak chutnal i testovaný Rockstar (představte si méně sladké Bubbleberry s lehkým „melounovým“ nádechem). Jinak výsledný produkt bude chutnat jen horko těžko. Max. s nádechem „stylu“ dané značky. Přesto je jen otázkou časum, kdy někdo s touto příchutí příjde…
Také nový Rockstar Organic měl během testu odlišný vzhled

Rockstar už nám v podstatě odhalil většinu svých novinek pro rok 2015 – série Freeze, která během testů měla i příchuť Watermelon, série Sport, ještě nerozšířené Roastedy Almond Milk, zajímavá Horchata a… zcela nový Organic s příchutí Island Fruit Flavor. Jenže během testů jsou často k vidění jiné plechovky, než jak vypadají v prodeji. Finální vzhled už známe a teď se díky našim zdrojům podíváme, jak vypadal během vývoje:
English: This is testing version design of all new Rockstar Organic Island Fruit Mix. We already know the final version, so this is just illustration. Which one is nicer?